De ceva vreme încoace, pe televiziunile româneşti au apărut nişte clipuri care fac reclamă la… România şi a ei gădină din Carpaţi.

Clipurile sunt foarte bine făcute din punct de vedere al calităţii imaginii (nu-s sigur, dar par filmate în HD). Acum întrebarea mea firească vine aşa: pentru ce se dau atâţia bani pe difuzarea acestor clipuri în România (nu mai ştiu cât e minutul în prime-time la televiziunile comerciale de top, dar bănuiesc că vorbim de mii de euro pe difuzare), atâta timp cât în reclamele respective se zugrăveşte o ţară idilică pe care noi o ştim bine cât de ne-idilică e?!

Pentru ce Miss Udrea, după ce că minte prin informaţia transmisă acolo ne-o mai şi arată? De ce în loc să dai jde mii de euro pentru difuzarea la zece televiziuni din ţară nu dai aceeaşi suma pentru difuzarea lor la CNN sau BBC?!

Vedeam la CNN cu ceva timp în urmă o reclamă similară la… Ucraina! Deci se poate, o ţară fără pretenţii de ţară membră UE, care una peste alta mai şi organizează împreună cu Polonia campionatul European de Fotbal în 2012!

Noi nu avem bani, suntem în criză (sau am ieşit?!), însă prăduim la greu pe frunze furate de pe net şi clipuri nefolositoare. Dacă clipurile respective aveau ca destinaţie difuzarea lor afară, ar mai fi fost o treabă, dar aşa?

Ei chiar ne cred proşti să-i credem că la Techirghiol chiar există baze adevărate de tratament, că oriunde în ţara asta chiar avem piscine (când campionii noştri la sărituri în apă se antrenează pe saltele), că în ultimă instanţă un străin venit aici cu avionul nu e furat din primul moment în care ajunge pe Otopeni (dacă nu de valutari, atunci de băieţii cu taxiurile de 3,5 lei/km) până în momentul în care pe o cameră de hotel în ţară i se cere cât pentru una la Barcelona, Roma sau Paris (şi ce diferenţe există, nu mai stăm să analizăm!) sau până când constată că pentru a se deplasa între Constanţa şi Băile Felix are doar alternativa avionului care costă cât costă zborul între Bucureşti şi Paris?!

Nu ne vindecăm, vom trăi în voma asta din care ei, politicienii de toate culorile nu vor să ieşim, din care nu vor să ne uităm că cine poate pleacă fără să se mai uite în urmă, de unde se mai trezeşte şi Socaciu că vrea spre binele nostru să se asigure că nu vom mai vorbi altă limbă decât româna şi unde, aşa cum zicea cineva foarte inspirat pe Twitter vineri, şamponul Head and Shoulders se va numi Cap şi Umeri!

Idioţilor, cat mai rezistaţi, că noi nu mai putem!